euroclaim - 2015-09-22 14:54:39

Jeżeli  odmówiono Ci wejścia do samolotu ,Twój lot został przesunięty czy odwołany,  lub sprzedano więcej biletów niż miejsc w samolocie, przewoźnik z którego korzystasz musi:

Zapewnić Tobie abyś dotarł do punktu docelowego alternatywnym środkiem transportu lub zwrócić Ci koszty biletu,kiedy jest to konieczne zapewnić Ci nieodpłatny transport na lotnisko z którego wyruszyłeś.

W sytuacji, kiedy lot jest znacznie opóźniony, o co najmniej 5 godzin możesz według prawa domagać się zwrotu pieniędzy, ( jeśli przyjmiesz zwrot kosztów, przewoźnik nie ma obowiązku zapewniać Ci pomocy związanej z dalsza podrożą).

Linie lotnicze mają obowiązek poinformować klienta o jego prawach oraz czym jest spowodowane dane opóźnienie lub odwołanie lotu czy też odmowa wpuszczenia Cię na pokład.

W zależności od długości planowanego lotu oraz czasu opóźnienia, możesz również mieć prawo do napojów, posiłków, w wypadku, kiedy zachodzi taka potrzeba do bezpłatnej rozmowy telefonicznej, a w razie konieczności również do noclegu.

ODSZKODOWANIE

W sytuacji, kiedy  odmówiono Ci wejścia na pokład, Twój lot został odwołany lub dotrzesz z ponad 3 godzinnym opóźnieniem do miejsca docelowego Twojej podroży, możesz domagać się odszkodowania w kwocie 250–600 euro:

A mianowicie:

Lot w obrębie UE

1 500 km lub mine – 250 euro
ponad 1 500 km – 400 euro
Lot między lotniskiem w UE a lotniskiem poza UE:

1 500 km lub mniej – 250 euro
1 500 – 3 500 km – 400 euro
ponad 3 500 km – 600 euro
Jeżeli dostałeś propozycje lotu w przybliżonym czasie, suma odszkodowania może zostać zmniejszona o połowę.

Możesz nie otrzymać odszkodowania, jeśli Twój lot został odwołany:

z powodu wyjątkowych okoliczności, takich jak złe warunki pogodowe
poinformowano Cię o odwołaniu lotu na 2 tygodnieprzed planowaną podróżą
złożono Ci propozycje  alternatywnego lotuna tej samej trasie w podobnym terminie
Jeżeli Twój lot został odwołany z powodu wyjątkowych okoliczności, możesz nie mieć prawa do odszkodowania, ale linie lotnicze muszą Ci zaproponować wybór pomiędzy:

zwrotem kosztów przelotu
innym środkiem transportu do punktu docelowego w możliwie najkrótszym terminie
zmianą rezerwacji na dowolną wskazaną przez Ciebie datę.

Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z nami 07570980477 lub odwiedż naszą stronę www.euroclaim.co.uk

upadłość konsumencka